Den akustiske metoden. ----------------------------------------------------------------------------------------- Denne metoden går ut på å danne frekvensbildene direkte ved hjelp av lydbølger. En rekke høyttalere plasseres i et bestemt geometrisk mønster. Hver høyttaler skal minst kunne gjengi frekvenser mellom 10 Hz og 100 KHz. Under gunstige forhold kan en få til molekylær forandringer på stoff i forskningsonen. Ved å sette inn SATPRAI krystaller i systemet vil lydbølgene få krystallene til å vibrere. Visse lyder fører til bestemte harmonier i krystallene. Ved hjelp av denne metoden kan det være mulig å oppnå transmutante reaksjoner i forskningsonen. Dessuten kan en endre tyngdeloven, samt lovene for elektrisitet og magnetisme. Metoden med lydbølger kan være særlig nyttig ved industrielle prosesser hvor en ønsker foredling av metaller utfra malm uten bruk av smelteovner. Hvis en tuner det akustiske frekvensbildet slik at det harmonerer med den personlige vibrasjon til en person som står i forskningsområdet, vil en oppnå MTA - ITM. Dette er en kraftig reaksjon. Dette prinsippet ble blant annet brukt i et verktøy under byggingen av Keops pyramiden i Egypt. En person holdt et spesielt instrument i hånden som vibrerte og sende ut lydbølger. Disse svingningene harmonerte med personens aura slik at det ble dannet en høyenergibølge som ble sendt ut samtidig med lydbølgen, og som var bundet til denne. Personen rettet så sitt instrument mot en av de store steinblokkene som dermed mistet sin tyngde. Ved en liten forandring i tonen fikk stienblokken litt negativ tyngde og den svevde sakte opp. Når den var i riktig høyde spilte personen den gamle tonen på instrumentet og stenen svevde nå rolig. Nå kunne stenen flyttes horisontalt med et annet lignende instrument som ble spilt på samtidig. Eller den kunne dras horisontalt manuelt. Stenen ble nå flyttet til sin korrekte plass i pyramiden, enten ved hjelp av et annet instrument eller ved hjelp av folk som dyttet den på plass. Da stenen var vel på plass sluttet den første person og spille, noe som gjorde at stenen fikk tilbake sin opprinnelige tyngde.